Jak kompleksowo wyposażyć restaurację?

Zastawy, stoły, krzesła, obrusy, dekoracje, deski do krojenia, noże, piekarniki, kuchenki – wszystko to i wiele innych akcesoriów stanowi niezbędne wyposażenie restauracji. W tym artykule omawiamy podstawowe kwestie związane z kompleksowym urządzaniem punktów gastronomicznych i restauracji. Podpowiemy też, jak optymalnie wykorzystać nowoczesne technologie w gastronomii i jak przyciągnąć klientów do restauracji. Stoły i krzesła do restauracji – czym kierować się […]

Zastawy, stoły, krzesła, obrusy, dekoracje, deski do krojenia, noże, piekarniki, kuchenki – wszystko to i wiele innych akcesoriów stanowi niezbędne wyposażenie restauracji. W tym artykule omawiamy podstawowe kwestie związane z kompleksowym urządzaniem punktów gastronomicznych i restauracji. Podpowiemy też, jak optymalnie wykorzystać nowoczesne technologie w gastronomii i jak przyciągnąć klientów do restauracji.

Stoły i krzesła do restauracji – czym kierować się przy wyborze?

Urządzając salę w restauracji, większość osób kieruje się przede wszystkim względami praktycznymi. Jednak równie ważna jest estetyka wnętrza i dopasowanie mebli do ogólnego wystroju wnętrza i charakteru restauracji. Stoły i krzesła do restauracji powinny być stabilne i wygodne. Niewątpliwe atuty to wysoka jakość wykonania i odporny materiał, któremu nie zaszkodzi intensywne użytkowanie. Warto zainwestować większą sumę na zakup dobrej jakości mebli niż wymieniać je co rok. Duża różnorodność i wybór sprawiają, że obecnie łatwo dopasować stoły i krzesła do restauracji, biorąc pod uwagę nie tylko zasoby finansowe właściciela, ale także typ menu, jakie serwuje. W barze sushi sprawdzą się lekkie stoliki i krzesła w jasnych barwach. Dopełnieniem będą maty i podkładki pod talerze. W klasycznych wnętrzach dobrze będą wyglądać tradycyjne stoły i krzesła, także te tapicerowane. W punktach gastronomicznych nastawionych na szybką obsługę idealnie spełnią swoje zadanie plastikowe krzesełka i stoliki, łatwe do czyszczenia i przestawiania. Można też postawić na eklektyzm i ustawić w restauracji krzesła oraz fotele różnego typu, a także różnej wielkości stoły, tak by goście mogli wybrać miejsce, gdzie usiądą.

Nowoczesne technologie w gastronomii – wygoda i praktyczność

Nowoczesny sprzęt barmański, najnowszej generacji ekspresy do kawy, grille, piece konwekcyjno-parowe, patelnie uchylne czy indukcja to przydatne udogodnienia, które znacznie ułatwiają pracę przy przygotowaniu posiłków i napojów, pozytywnie wpływają też na ich jakość. Profesjonalne wyposażenie kuchni najlepiej oddać w ręce specjalistycznej firmy, która doradzi w wyborze sprzętu oraz sprawnie go dostarczy i zamontuje. Warto również zainwestować w szkolenia dla pracowników, aby potrafili wykorzystać nowoczesne technologie w gastronomii na maksimum. Elegancki sprzęt barmański i nowoczesny ekspres ustawione na barze, w miejscu widocznym dla gości, korzystnie wpływają też na wygląd wnętrza i opinię o restauracji.

Jak przyciągnąć klientów do restauracji – praktyczne wskazówki

Pandemia była dużym wyzwaniem dla punktów gastronomicznych – wiele z nich nie przetrwało trudnego czasu, inne muszą intensywnie odrabiać straty spowodowane lockdownem. Ważną kwestią jest więc pytanie, jak przyciągnąć klientów do restauracji i zmaksymalizować zyski. Przede wszystkim nie powinno się to odbywać na zasadzie nieograniczonego podnoszenia cen i cięcia kosztów zaopatrzenia. Taka strategia działa na bardzo krótką metę – klienci szybko zorientują się, że otrzymują gorszą jakość obsługi lub jedzenia za wyższą cenę i będą omijać taki lokal szerokim łukiem. Zemści się również niekorzystna reklama szeptana, na skutek której zyski poszybują w dół. Warto zainwestować w świetną jakość serwowanych dań i napojów oraz nienaganny sposób obsługi. Dobrym rozwiązaniem, by zwiększyć popularność lokalu, jest wykorzystanie mediów społecznościowych i współpraca z influencerami. Można też zaproponować klientom programy lojalnościowe i promocje, na przykład danie dnia czy tani lunch. Sposobem na to, jak przyciągnąć klientów do restauracji, jest również znalezienie unikalnego pomysłu na własny biznes gastronomiczny. Może to być kuchnia tematyczna lub oferta skierowana do wegan. Przydatne są też regularne szkolenia dla pracowników, które pozwolą im rozwijać się kulinarnie i poznawać najnowsze rozwiązania technologiczne w gastronomii. Bardzo ważne jest podejście do klienta – uważne słuchanie i czytanie ich opinii oraz wychodzenie naprzeciw potrzebom gości. Traktowani uprzejmie, odpowiedzialnie i indywidualnie, klienci chętnie będą wracać do restauracji, polecą ją również swoim znajomym. Spersonalizowana oferta i specjalne promocje i oferty dla stałych klientów do doskonały sposób na zwiększenie zainteresowania restauracją. Można też organizować wydarzenia tematyczne – spotkania z autorami poczytnych zbiorów przepisów, wieczory muzyczne, odczyty, warsztaty kulinarne lub nocne degustacje. Oczywiście, na pierwszym miejscu pozostaje jakość serwowanych dań i napojów.

Warto też wspomnieć o przydatnej kwestii, jaką jest zainwestowanie w klimatyzację sali. Klimatyzacja w restauracji zwiększa komfort gości – pozwala ustawić optymalną temperaturę i wilgotność powietrza, a przy okazji oczyszcza je z zapachów, które mogą przenikać do jadalni z pomieszczeń kuchennych.

W Manutan oferujemy następujące akcesoria przydatne do wyposażenia restauracji:

  • Talerze z porcelany, kod SKU: 891921
  • Ekspres do kawy Espresso DeLonghi Magnifica Start Ecam 220.30. SB, kod SKU:   0364661
  • Szklanka 0,3 l, 12 szt., kod SKU:   891384
  • Sztućce, łyżka obiadowa 6 szt., kod SKU:   891917
  • Pojemnik na żywność Gastronorm 1/6 – _Rubbermaid, kod SKU: 9730693MR