Wskazówki, jak pakować towary w sposób przyjazny dla klienta, Twojej firmy oraz środowiska

Pakowanie przesyłek to kwestia ważna dla firmy ze względu na finanse, ekologię, a także budowę odpowiedniego wizerunku marki. Oto kilka aspektów, na które musisz zwrócić uwagę, rozważając różne sposoby pakowania przesyłek!

Pakowanie produktów - ekologia i dbałość o wizerunek firmy

Pakowanie paczek do wysyłki to przede wszystkim kwestia odpowiedniego zabezpieczenia – po co narażać firmę na starty z tytułu uszkodzeń. Opóźniające się przybycie paczki sprawi, że klient będzie niezadowolony. W poniższym artykule znajdują się 3 wskazówki, dzięki którym towar będzie nie tylko bezpieczny, ale do tego łatwy do rozpakowania oraz przyjazny środowisku.

Określ jasno podejście swojej firmy

Wybranie materiału do pakowania nie jest prostą sprawą. Pamiętaj, że dzięki opakowaniom, w których zostaną dostarczone towary Twojej firmy, możesz zaistnieć i zostaniesz zapamiętany przez swojego klienta. Dzięki nim możesz wyróżnić się na tle konkurencji. Najważniejsze to określić strategię swojej firmy. Tworząc ją, powinieneś zwrócić uwagę na następujące kwestie:

  • szybkość i prostota pakowania i rozpakowania,
  • najniższy możliwy koszt przesyłki,
  • bezpieczna dostawa,
  • podejście ekologiczne,
  • nawiązanie lub wzmocnienie relacji z klientem.

Oczywiście czasami nie ma możliwości połączenia tych wszystkich aspektów. Wówczas trzeba określić, co jest najważniejsze dla firmy. Jeśli wysyłasz naturalne kosmetyki, raczej nie skorzystasz z wypełnienia pudełka folią bąbelkową i stretchem. Zaoszczędzisz w ten sposób na opakowaniu, a dodatkowo nie będziesz produkował kolejnych śmieci.

Trzy wskazówki, jak pakować towary do wysyłki

Pakowanie przesyłek to nie tylko włożenie produktu do kartonu, obłożenie folią bąbelkową, zaklejenie taśmą i oddanie paczki kurierowi. Jest to o wiele bardziej złożony proces. Czynników, które powinieneś wziąć pod uwagę, jest znacznie więcej. Oto nasze trzy wskazówki, a zarazem aspekty, które mogą Ci ułatwić ten proces. Wdrożenie ich w życie będzie niosło pozytywne skutki dla Ciebie, klienta oraz środowiska, w którym żyjemy.

Pakuj ekonomicznie oraz w nieskomplikowany sposób

Jeśli zależy Ci na szybkim i łatwym pakowaniu, możesz skorzystać z kopert pocztowych wykonanych z tektury lub folii bąbelkowej. Zamiast z taśmy klejącej, możesz skorzystać z zamknięć samoprzylepnych. To znacznie przyspieszy pracę przy pakowaniu towarów do wysyłki. Ten sposób zabezpieczania towarów jest jednak możliwy tylko w przypadku małych produktów. Ciężko sobie wyobrazić wysyłkę pudełka z butami w kopercie z zamknięciem samoprzylepnym.

W przypadku większych przesyłek świetnym rozwiązaniem będą 3-warstwowe pudełka kartonowe. Wolną przestrzeń w środku możesz wypełnić papierem do pakowania. Dzięki temu stworzysz tzw. strefę zgniotu i będziesz mógł być spokojny o los wysłanej paczki, która z pewnością dotrze do klienta w jednym kawałku.

Aby ułatwić pracownikom magazynu szybkie poruszanie się po nim i łatwiejszą orientację w przesyłkach, korzystaj z taśm klejących różnokolorowych. Możesz dzięki nim oznaczać paczki, które mają zostać oddane kurierowi DPD, które InPost, a które Poczcie Polskiej. Dzięki kolorowym taśmom możesz również rozróżniać rodzaje pakowanych towarów.

Zwróć uwagę na aspekt ekologiczny

Pudełka z litej 5-warstwowej tektury są niezawodne. Cechuje je odporność na uszkodzenia mechaniczne, różnice temperatur oraz wilgoć. Jest to genialne rozwiązanie na wysyłkę przedmiotów kruchych oraz elektroniki. Jeśli towar, który ma być wysłany do klienta, nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia, lepiej postawić na kartony biodegradowalne i nadające się do recyklingu. Istotne jest tu pojęcie „zero waste”. Pudełka można wykorzystywać wielokrotnie. Oczywiście chodzi o kartony w dobrym stanie. Z pewnością nie byłoby to korzystne dla wizerunku firmy, gdyby wysłała klientom produkty w sfatygowanych pudełkach.

A co z wypełnieniem kartonu? Folia bąbelkowa i styropian nie są przyjazne dla środowiska. Te materiały to ostateczność. Możesz z nich skorzystać w przypadku wysyłki ceramiki, elektroniki lub szkła. Szkoda czasu na rozpatrywanie ewentualnych reklamacji oraz wysłanie kolejnego produktu. Staraj się współpracować z klientami.

Nie zapominaj o budowaniu wizerunku marki

Nudne, szare kartony z pewnością nie sprawią, że Twoja firma zapadnie klientowi w pamięć. Musisz wyróżnić się na tle konkurencji. Podczas kompletowania i pakowania zamówienia wykaż się kreatywnością. Poświęć klientom trochę uwagi. Pamiętaj, by wszelkie elementy, które znajdą się w paczce oraz na niej, były spójne z wizerunkiem firmy czy sklepu. Możesz wykorzystać w tym celu:

  • taśmę klejącą z logo lub hasłem marki,
  • papier pakowy z nadrukiem,
  • próbkę produktu, kupon z kodem rabatowym na kolejne zakupy,
  • wypełniacz w zależności od rodzaju produktu – w przypadku branży beauty świetnie sprawdzą się kwiaty,
  • podziękowanie za zakupy w Twoim sklepie,
  • instrukcję dotyczącą ponownego użycia opakowania.

Jesteśmy przekonani, że w ten sposób zostaniesz zapamiętany przez klienta i przy kolejnych zakupach ponownie odwiedzi Twój sklep.

Pakowanie produktów też ma znaczenie

Wydawałoby się, że przygotowywanie produktów do wysyłki to bułka z masłem, jednak to złożony proces. Należy wziąć pod uwagę wiele ważnych czynników, które wpłyną bezpośrednio na wizerunek Twojej firmy lub sklepu. Dzięki naszym wskazówkom nie tylko zaoszczędzisz pieniądze podczas pakowania towaru, ale również zachwycisz swojego klienta i przyczynisz się do ochrony naszej planety.