.

Meble biurowe: jak wyposażyć funkcjonalne biuro?

Wyposażenie biura powinno przede wszystkim być funkcjonalne i ergonomiczne. Musi spełniać wymogi BHP i zapewniać pracownikom komfort oraz bezpieczeństwo wykonywanych zadań. Te zasady dotyczą również mebli wybieranych do home office. W tym artykule omawiamy istotne kwestie dotyczące urządzania biura i wyboru odpowiednich mebli oraz podpowiadamy, jak poprawić funkcjonalność przestrzeni biurowej.  Meble do biura – szafy, biurka, krzesła i fotele […]

meble_biurowe_jak_wyposazyc_funkcjonalne_biuro

Wyposażenie biura powinno przede wszystkim być funkcjonalne i ergonomiczne. Musi spełniać wymogi BHP i zapewniać pracownikom komfort oraz bezpieczeństwo wykonywanych zadań. Te zasady dotyczą również mebli wybieranych do home office. W tym artykule omawiamy istotne kwestie dotyczące urządzania biura i wyboru odpowiednich mebli oraz podpowiadamy, jak poprawić funkcjonalność przestrzeni biurowej. 

Meble do biura – szafy, biurka, krzesła i fotele biurowe  

Żadne biuro – niezależnie od tego, czy pracuje w nim wielu czy tylko kilkoro pracowników – nie może obyć się bez podstawowego wyposażenia, do którego należą krzesła biurowe, stoły lub biurka czy blaty robocze oraz regały, szafy i szafki na dokumenty. Ergonomiczne stanowisko pracy przy komputerze to obecnie wymóg, który regulują przepisy BHP i który musi być spełniony przez pracodawcę niezależnie od tego, czy praca świadczona jest w domu czy w pomieszczeniach należących do firmy. Aby właściwie wyposażyć stanowisko przeznaczone do pracy przy komputerze, należy przede wszystkim zapewnić wygodny fotel obrotowy lub krzesło biurowe. Powinno mieć ono stabilne siedzisko z regulacją wysokości i solidny stelaż zapewniający dobre podparcie dla pleców. Zalecane są krzesła biurowe z zagłówkiem i podłokietnikami – te elementy odciążą odcinek szyjny kręgosłupa i mięśnie rąk. Warto sprawdzić maksymalne obciążenie krzesła – powinno być dostosowane do wagi osób z niego korzystających. Ergonomiczny fotel biurowy powinien być ustawiony przy biurku lub stole z regulowaną wysokością, tak by można ją było dostosować do indywidualnych potrzeb. Dobrym rozwiązaniem są biurka z elektryczną regulacją wysokości. Ważną częścią każdego biura są meble do przechowywania dokumentów. Regały i szafy biurowe zaleca się ustawić tak, by pracownicy mieli do nich swobodny dostęp, także siedząc na krześle obrotowym. Bezpośrednio przy stanowisku pracy powinny znaleźć się szafki i kontenerki na bieżące dokumenty. Aby zwiększyć komfort, a co za tym idzie produktywność pracy, można dodatkowo zadbać o potrzeby pracowników i zaopatrzyć stanowiska przy biurku w podnóżki i maty. 

Meble gabinetowe i do sali konferencyjnej 

Przy urządzaniu gabinetu kierownika działu czy szefa firmy warto dodatkowo zadbać o design wybieranych mebli. Pamiętajmy, że gabinet jest wizytówką firmy, podobnie jak sala konferencyjna, gdzie odbywają się spotkania z kontrahentami i negocjacje. Niezbędnym wyposażeniem tej sali jest stół konferencyjny. Powinien on być wykonany z wysokiej jakości płyty, odpornej na zarysowania i łatwej do utrzymania w czystości. Do sali konferencyjnej przydadzą się również fotele i krzesła, rzutnik oraz ekran. Wygodne meble w sali konferencyjnej i w gabinecie stwarzają strefę komfortu, w której lepiej się myśli i kreuje dogodne dla firmy rozwiązania. 

Meble do recepcji 

Recepcja to miejsce, które znajduje się tuż przy wejściu do firmy czy biura i często pełni również funkcję poczekalni. Powinno być urządzone ze smakiem i wizualnie podkreślać renomę firmy. Wysokiej jakości meble do recepcji to kwestia praktyki i dbania o wizerunek biura. Lady recepcyjne wykonane z trwałych i łatwych do utrzymania w czystości materiałów posłużą przez wiele lat bez konieczności wymiany na nowe, będą też podbijać pierwsze wrażenie po wejściu do firmy. Elegancki zestaw mebli do recepcji to inwestycja, która zwróci się po pewnym czasie. Dobrym rozwiązaniem przy recepcji jest również szafa ubraniowa, w której goście będą mogli zostawić płaszcze czy kurtki oraz stojak na parasole. Takie meble recepcyjne również mogą mieć stylowy wygląd i jednocześnie być w pełni funkcjonalne. 

Jak zadbać o porządek w biurze? 

Ergonomia pracy w biurze obejmuje również optymalne uporządkowanie przestrzeni. W czystych, uporządkowanych, minimalistycznie i funkcjonalnie urządzonych wnętrzach pracuje się nie tylko przyjemniej, ale też wydajniej. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie listew maskujących do kabli. Dzięki nim poprawimy estetykę biura i unikniemy plątaniny kabli, która może być zwyczajnie niebezpieczna. Dokumenty potrzebne na bieżąco warto ułożyć w specjalnych przegródkach, tak by łatwo było po nie sięgnąć i aby panował w nich porządek. Akta i inne rzadziej potrzebne pliki warto przechowywać w opisanych segregatorach w szafach i na regałach. Meble biurowe i wyposażenie powinny być utrzymane jednolitym stylu, aby zachować wrażenie harmonii. Stonowane wnętrza z jedynie niezbędnymi przedmiotami i odpowiednio dobranymi meblami oraz dodatki to klucz do sukcesu. W takim biurze pracownicy i goście czują się dobrze. 

Jakość to podstawa – jak wybrać meble biurowe najwyższej jakości? 

Sklepy internetowe i stacjonarne oferują wiele modeli mebli do biura. Coraz większą popularnością cieszą się biurka regulowane elektrycznie i blaty umożliwiające pracę w pozycji stojącej, jak również krzesła biurowe z regulowanymi podłokietnikami. Wygodny i funkcjonalny mebel jest niezbędny przy wielogodzinnej pracy przy biurku – warto zadbać o komfort swoich pracowników i postawić na meble, które zostały zaprojektowane z myślą o odciążeniu kręgosłupa, a przy tym są wizualnie ładne i trwałe. Wysokiej jakości meble biurowe są zwykle nieco droższe, ale ta inwestycja zwróci się w czasie, gdyż dobrej jakości sprzęty posłużą dłużej i nie trzeba ich będzie nieustannie wymieniać na nowe. Jeśli właśnie wyposażasz biuro, koniecznie zapoznaj się z naszą szeroką ofertą. W Manutan mamy stoły z regulacją wysokości blatu, krzesła biurowe obrotowe i na płozach, meble recepcyjne oraz wiele innych mebli pracowniczych przydatnych w firmie. 

FAQ 

Jakie meble należą do podstawowego wyposażenia biura? 

W biurze powinny znaleźć się takie meble jak szafy, biurka, krzesła i fotele biurowe, czyli wszystko to, co jest potrzebne do komfortowej pracy. 

Co to znaczy, że meble są ergonomiczne? 

Ergonomiczne meble do biura zapewniają pracownikom maksymalny komfort podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Ergonomia stanowiska jest szczególnie ważna w przypadku osób pracujących przy komputerze. Zapewnienie odpowiedniego wyposażenia stanowiska pracy jest obowiązkiem pracodawcy wynikającym z przepisów. 

Jakie meble powinny znaleźć się w recepcji? 

W recepcji powinna znaleźć się lada recepcyjna oraz szafa lub wieszak na ubrania wierzchnie. Przyda się również stojak na parasole i kosz na śmieci.