Często zadawane pytania (FAQ)

W nawiązaniu do cyberataku na Manutan poniżej podajemy listę często zadawanych pytań z odpowiedziami. Jeśli nie znajdziesz na niej odpowiedzi, której szukasz, wyślij wiadomość e-mail na adres cyberinfo@manutan.pl.

Aktualny cyberatak

Wszystkie wiadomości e-mail są przekierowywane na nasze serwery. Niektóre z nich możemy otrzymywać z opóźnieniem. Jednak w tej chwili nie możemy ich przetworzyć- zostaną przechowane do momentu wprowadzenia ich do naszego systemu, o czym poinformujemy.

W tej chwili w wyniku ataku ucierpiały wszystkie nasze procesy w łańcuchu dostaw. Zapewniamy, że przechowujemy wszystkie zamówienia do momentu, w którym nasze usługi wrócą do prawidłowego funkcjonowania. Jednak na tę chwilę nie jesteśmy w stanie podać daty dostawy.

Tak, oferty otrzymane przez Internet przetwarzamy ręcznie. Można potwierdzić swoje zapytanie, jednak na tę chwilę nie jesteśmy w stanie podać daty dostawy.

Informacje dotyczące kart kredytowych Vis i Mastercard nie są przechowywane w naszych systemach i dlatego nie zostały ujawnione w wyniku cyberataku.

Możesz anulować zamówienie. Zwrócimy jego kwotę, jeśli w trakcie realizacji zaszła pomyłka. Trzeba pamiętać, że czas realizacji zamówienia jest wydłużony.

Obecnie skanujemy i sprawdzamy nasze systemy. Ponowne ich uruchomienie prawdopodobnie będzie następować stopniowo. Na tę chwilę nie jesteśmy w stanie podać dokładnej daty. Skontaktujemy się, jak tylko będziemy wiedzieć więcej. Naszym celem jest powrót do działalności ze wzmocnionym systemem zabezpieczeń dostosowanym do sytuacji.

Plan powrotu do pracy opracowuje specjalnie do tego powołany zespół.

Mamy możliwość odnalezienia złożonych zamówień. Jednak żadne ze zleceń złożonych od niedzieli nie zostało przetworzone w naszym systemie, co oznacza, że jeszcze nie zostały potwierdzone. Skontaktujemy się i podamy szczegóły, jak tylko odzyskamy dostęp do naszego systemu informacyjnego.

Wystarczy wysłać wiadomość e-mail na adres cyberinfo@manutan.pl. Zmiany zostaną wprowadzone, jak tylko odzyskamy dostęp do systemów.

Zgłosiliśmy atak CNIL (który to organ zabezpieczył udostępnienie niniejszych informacji w Europie), AMF i policję. Ze względów bezpieczeństwa poinformowaliśmy ICO, lokalny organ w Wielkiej Brytanii.

Punchout obecnie działa. Nie zaobserwowano dla niego negatywnych skutków cyberataku. Jeśli chodzi bardziej ogólnie o nasze rozwiązanie e-commerce (Punchout i stronę internetową), nie zidentyfikowaliśmy negatywnych skutków dla aplikacji, systemu operacyjnego i sieci. Bardziej techniczne pytania (np. o użyty protokół) można kierować pocztą elektroniczną na adres cyberinfo@manutan.pl.

Można do nas zadzwonić na numer (22) 874 3265 lub napisać do nas wiadomość e-mail na adres cyberinfo@manutan.pl.