Ból nadgarstków, pleców, ale też na przykład oczu i głowy, nie zawsze ma swoje źródło wyłącznie w siedzącym trybie pracy czy w złych nawykach pracy.

Bardzo często jego przyczyna może tkwić w przedmiotach, których na co dzień używamy. Myszy i klawiatury komputerowe, a także stoły robocze czy krzesła biurowe, jeżeli zostały prawidłowo zaprojektowane, mogą minimalizować obciążenie mięśni i stawów. Meble oraz wyposażenie biurowe tego typu określa się jako ergonomiczne..


Co to jest ergonomia

Wyraz ergonomia pochodzi od angielskiego terminu ergonomics, który powstał przez połączenie greckich słów ergo (praca, dzieło) i nomos (prawo).

Mówiąc w uproszczeniu, chodzi tu o dziedzinę nauki zajmującą się fachowym rozwiązywaniem niezgodności występujących pomiędzy człowiekiem, techniką i środowiskiem. Określa ona najodpowiedniejsze rozmiary i kształty narzędzi, mebli oraz innych przedmiotów w taki sposób, aby ich używanie było jak najbardziej efektywne, a przy tym maksymalnie komfortowe.

Rozwiązanie dla firm: Ergonomiczne wyposażenie biura

udoskonalenie środowiska pracy

zmniejszenie ilości zwolnień lekarskich

optymalizacja produktywności i efektywności pracy

poprawa bezpieczeństwa pracy

Właśnie z myślą o tych celach w Manutanie oferujemy całą gamę ergonomicznych mebli biurowych, począwszy od krzeseł, na stołach roboczych skończywszy.